joi, 26 ianuarie 2012

Tort pentru moţ 1

De Crăciun, i-am făcut prietenei mele prăjitura cub de lapte, după reţeta Laurei Sava. Soţului ei i-a plăcut aşa de mult, încât m-a întrebat dacă tortul pentru petrecerea de moţ a fiicei lor nu poate fi făcut din această prăjitură. Cum orice prăjitură poate fi făcută tort şi orice tort poate fi făcut prăjitură, am executat dorinţa lui, corectând evident greşelile făcute la prima execuţie. Am acoperit tortul cu pastă de zahăr după reţeta doamnei Viorica, iar figurinele sunt din pastă marshmallow.


INGREDIENTE

2 pachete de foi pandişpan de cacao
1 litru lapte
4 linguri zahăr
100 gr amidon
150 gr zahăr pudră
100 gr ciocolată albă
zahăr vanilat
250 gr unt
200 gr ciocolată neagră
150 gr unt
4-5 linguri lapte
pastă de zahăr
pastă marshmallow
creioane decorative dr. Oetker

MOD DE PREPARARE
Pentru cremă am păstrat 150 ml lapte iar pe restul l-am pus la fiert cu ciocolata albă, mărunţită. Între timp am amestecat cele 4 linguri de zahăr cu amidon şi laptele păstrat, iar când laptele a dat în fiert, am turnat amestecul cu amidon şi am amestecat continuu, până s-a îngroşat ca o smântână, apoi am adăugat zahărul vanilat. Într-un alt vas, am bătut spumă untul cu zahăr pudră. După ce s-a răcit crema de lapte, am adăugat crema de unt şi am omogenizat.





Până s-a răcit crema, am decupat blaturile de pandişpan cu o formă rotundă, că doar vroiam un tort rotund.
Am făcut glazură din 200 gr ciocolată amară, 150 gr unt şi 4 linguri de lapte.



Am montat tortul punând alternativ o foaie de blat, cremă, apoi glazură, repetând în număr de 6 foi, ultimul strat fiind o foaie de blat. Evident că nu m-am putut abţine şi deşi ştiam că nu o să se vadă glazura de pe cremă, am făcut modele cu aceasta. Am lăsat tortul acoperit cu folie alimentară în frigider până a doua zi.







Am avut pastele făcute cu 2 zile înainte iar în dimineaţa petrecerii am făcut modelajele şi am acoperit tortul cu pastă de zahăr cu cacao. Figurinele de pastă le-am decorat cu creioane de zahăr de la dr Oetker.





Nu a mai avut nimeni răbdare să fac poze în secţiune, aşa că asta e tot ce a rămas din acest tort, dar nu am mai apucat a doua zi.

2 comentarii:

  1. Ela, mă bucur să te întâlnesc şi aici. Am făcut blogul la îndemnul prietenilor ce sunt departe, în plus nu mai pot spune că nu mai ştiu ce am pus într-un dulce sau altul, că am aici reţeta.

    RăspundețiȘtergere