duminică, 13 noiembrie 2011

Prajitură cu foi şi cremă de vanilie



La un moment dat, astă vară, am făcut o ingheţată cu rom şi stafide, de la care mi-au rămas cele 6 albuşe de ou şi m-am gândit să fac ceva cu ele. Cea mai bună soluţie mi s-a părut a fi o prăjitură cu foi. Pentru că au trecut ceva ani de cand nu am mai făcut foi iar caietul cu reţete l-am pierdut tot mutându-mă, am căutat şi găsit o reţetă pe Garbo, dar cantităţile nu erau exacte. Este nevoie de experienţa personală pentru a nimeri consistenţa potrivită. Cu îndoială şi speranţa să nu dau greş m-am apucat de treabă şi iată ce a ieşit. 


INGREDIENTE

FOI
·         2 ceşti zahăr (cam 150-200 gr)
·         sare
·         3/4 ceaşcă unt topit (cam 100 gr) 
·         esenţă de vanilie
·         3 ceşti făină
·         3 linguriţe de praf de copt
·         1 ceaşcă lapte (cam 150-200 ml) 
·         6 albuşuri de ou

CREMĂ  
·         2 plicuri praf de cremă cu gust de vanilie
·         lapte
·         zahăr vanilat
·         esenţă de migdale

 DECOR  
·         răzătură de cocos


MOD DE PREPARARE

FOI
Am amestecat sarea, zahărul, untul topit şi răcit şi vanilia. Separat am amestecat faină cu praf de copt şi le-am adăugat în ploaie în compoziţia de unt cu zahăr. Am continuat să adaug făină în alternanţă cu lapte, amestecând foarte bine. Separat am batut albuşele spumă tare şi le-am adăugat în aluat, amestecând uşor. A rezultat un aluat din care am făcut 4 foi, pe care le-am copt pe dosul tăvii pe hârtie de copt.





CREMĂ
Am preparat crema urmând instrucţiunile de pe pachet şi am adăugat zahăr vanilat şi esenţă de migdale.


MONTAREA PRĂJITURII
Am alternat foile cu straturi de cremă. Pentru că nu mi-a ajuns crema şi pentru pus deasupra, am făcut separat o cremă din 100 gr unt cu zăhăr pudră şi vanilie.  Am presărat prăjitura cu cocos şi am lăsat-o în frigider până a doua zi.





     
                                                                                                            

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu