marți, 15 noiembrie 2011

Tort teren de tenis

Soţul meu este mare pasionat de tenis, aşa că anul acesta la aniversare mi-am spus că surpriza va trebui să fie tortul. A fost un tort mare, cât o tavă de 40 cm, dar s-a topit imediat. Inspiraţie la acest tort mi-au fost Ela şi Anca, de pe www.bucataras.ro. Mulţumesc fetelor.


INGREDIENTE
BLAT
300 gr pişcoturi de şampanie
1 compot de piersici

CREMA 1
500 gr fructe de pădure congelate
300 gr zahăr
500 ml frişcă lichidă
450 gr iaurt simplu
30 gr gelatină 2 esenţe de vanilie
2 plicuri zahăr vanilat

CREMA 2
1 budincă de vanilie
700 ml lapte
1 plic frişcă
10 gr gelatină
2 plicuri zahăr vanilat

DECOR
răzătură de cocos alb
răzătură de cocos verde

MOD DE PREPARARE
Am pus într-o tavă de cuptor dreptunghiulară cu pereţi înalţi folie alimentară.
Pentru crema 1 am pus fructele într-o sită la dezgheţat şi scurs. Gelatina am înmuiat-o în puţină apă şi am lăsat-o să-şi absoarbă apa, apoi am încălzit-o puţin la microunde, cât să se dizolve. Într-un castron mare am amestecat iaurtul cu zahărul şi esenţă de vanilie, apoi am adăugat fructele scurse, gelatina iar la final frişca bătută, amestecând uşor să nu se înmoaie crema.

Pentru crema 2  am preparat budinca, frişca şi gelatina urmând instrucţiunile de pe fiecare pachet, am pus zahăr vanilat în budincă, iar când s-a răcorit am adăugat gelatina iar la sfârşit frişca bătută.


ASAMBLARE
Am pus în tavă, direct peste folie, crema 1 şi am pus-o în frigider la rece, vreo 2 ore. Între timp am preparat crema 2, pe care am adăugat-o peste crema 1. Am însiropat pişcoturile în zeama de compot şi le-am aşezat unul lângă altul, peste crema 2. Am acoperit cu folie alimentară şi am dat la congelator vreo oră, apoi am mutat tava în frigider până a doua zi. Pentru a avea linii drepte pe terenul de tenis, am făcut fâşii înguste din folie de aluminiu şi am făcut liniile terenului de tenis. Am pus cocosul verde peste tot tortul, apoi am dezlipit foiţele de aluminiu şi cu coada unei furculiţe am pus cocos alb pe liniile terenului.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu