marți, 15 noiembrie 2011

Tort Pădurea neagră 1

Aceasta este prima încercare a faimoasei reţete, iar prietena mea pentru care l-am făcut, a spus că nu a mâncat tort mai bun. După asta a mai avut astfel de ocazii.Deci, iată cum am procedat.


INGREDIENTE
BLAT
3 ouă
6 linguri de zahăr
6 linguri de făină
1 zahăr vanilat
o lingură de cacao


CREMĂ
500 ml frişcă lichidă
450 g iaurt simplu
200 gr zahăr
1 zahăr vanilat
1 compot vişine


PENTRU DECOR
vişine din compot
fulgi de ciocolată
frişcă lichidă


MOD DE PREPARARE
Întâi am preparat blatul. Am separat albuşurile de gălbenuşuri, apoi am bătut albuşurile spumă tare. Separat am frecat bine gălbenuşurile cu zahăr şi zahăr vanilat.Am adăugat albuşurile peste gălbenuşuri, apoi făina amestecată cu cacao şi am amestecat uşor cu o lingură de lemn, să nu se lase spuma de albuş. Am pus compoziţia într-o cratiţă tapetată cu hârtie de copt şi am dat-o la cuptor preţ de vreo jumătate de oră, după care am făcut testul scobitorii. Pentru cremă, am amestecat iaurtul cu vanilie şi zahăr până la dizolvarea zahărului apoi am adăugat frişca bătută spumă tare.








ASAMBLARE
Am tăiat blatul în două şi am pus prima parte în cratiţa în care l-am copt, dar mai întâi am tapetat-o cu folie alimentară. Apoi am însiropat cu zeamă de compot acest prim blat, după care am adăugat jumătate din cremă. Am pus deasupra vişine din compot după ce le-am scos sâmburii, iar apoi am adăugat restul de cremă şi partea a doua de blat, pe care l-am însiropat. Am lăsat tortul la frigider câteva ore, apoi l-am scos cu grija din cratiţă şi l-am ornat cu frişcă bătută spumă, vişine şi ciocolată rasă.












Un comentariu: