marți, 15 noiembrie 2011

Tort diplomat cu piersici

Acesta este un tort cu piersici şi cremă uşoară cu iaurt, făcut pentru buna şi vechea noastră prietenă, care a devenit ulterior şi naşa noastră de cununie.


INGREDIENTE

biscuiti petit beure
200 g unt
stafide
esenta de rom


CREMA 1
1 budinca de vanilie
400 ml lapte
3 linguri zahar
1 plic gelatina
3 linguri de apa
200 ml frisca



CREMA 2
cateva piersici
400 g iaurt
300 ml frisca
300 g zahar
2 plicuri gelatina


Jeleu de piersici
cateva piersici
cateva linguri de zahar
1 plic gelatina



MOD DE PREPARARE

Pentru blat am topit untul in cuptorul cu microunde. Am pus stafidele la inmuiat in putina apa cu esenta de rom. Pana s-a racit putin untul am sfaramat biscuitii in robot. La sfarsit am adunat toate ingredientele intr-un castron si le-am amestecat pana s-au inmuiat biscuitii. Am tapetat o cratita cu folie alimentara si am pus compozitia de biscuiti, apoi am presat-o cu o lingura. Am pus totul la rece. Pana s-a racit blatul, am preparat prima crema.



Pentru crema 1 am preparat budinca dupa indicatiile de pe plic. Pana s-a racit budinca am pus gelatina la inmuiat in 3 linguri de apa si am batut frisca. Apoi am taiat marunt cateva piersici. Am amestecat apoi budinca cu piersici, apoi am adaugat frisca iar la sfarsit in fir subtire, gelatina incalzita putin la microunde. Am turmat crema peste blat si am dat iar la rece. Pana s-a racit totul, am preparat crema 2.




Pentru  crema 2 am taiat marunt cateva piersici. Am amestecat iaurtul cu zahar pana s-a topit zaharul. Am adaugat piersicile, apoi frisca batuta, iar la sfarsit, gelatina preparata ca la prima crema. Am turnat si crema asta peste prima crema si am dat la rece. Dupa cateva ore, am preparat jeleul.




Pentru jeleu am maruntit piersicile in robot, apoi le-am pus la fiert cu zahar, pana s-a topit zaharul. La sfarsit am adaugat gelatina si am turnat usor cu lingura pe suprafata tortului.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu