marți, 15 noiembrie 2011

Tort cu inimioare, pentru Dragobete

Avem o mulţime de sărbători tradiţionale, de care românii au uitat în goana de adoptare a tradiţiilor altor popoare, tradiţii care la noi sunt folosite în scop comercial. Acest tort a fost protestul meu în faţa uitării tradiţiilor noastre. Şi pentru că iubirea este dulce, nu o puteam sărbători decât cu ceva dulce şi cu multe inimioare.


INGREDIENTE


BLAT
3 oua
6 linguri zahar
6 linguri faina
6 linguri ulei
zahar vanilat
scortisoara

CREMA 1
500 ml lapte
1 budinca
zahar
10 g gelatina
zahar vanilat
1 pachet unt
cateva linguri de razatura de cocos

CREMA 2
200 m frisca lichida
200 gr mascarpone
zahar
vanilie
10 gr gelatina

DECOR
frisca
inimioare
creion decorativ Dr. Oetker

MOD DE PREPARARE
Pentru blat se separa albusurile de galbenusuri, se bat galbenusurile cu zaharul, scortisoara si zahar vanilat. Separat se bat albusurile spuma tare. Se adauga galbenusurile si uleiul peste spuma de albusuri, apoi se adauga faina si se amesteca usor cu o lingura de lemn, sa nu se inmoaie albusul. Se toarna intr-o forma unsa si tapetata cu hartie de copt. Se da in cuptorul incins inainte cam 20-30 de minute, in functie de cuptor. Se face proba cu scobitoarea pentru a vedea daca este copt. Se lasa la racit pe un gratar, ferit de curent.


Pentru crema 1 se pune gelatina la inmuiat in putina apa rece. Intre timp, se prepara budinca urmand instructiunile de pe plic. Dupa ce este gata, se lasa putin la racorit si cand este calduta se adauga untul moale, apoi se amesteca pana la omogenizare completa. Se adauga zahar vanilat sau vanilie, apoi se adauga gelatina incalzita putin in cuptorul cu microunde sau in baie de aburi, iar la sfarsit, cateva linguri de razatura de cocos, dupa gust.
Pentru crema 2 se pune gelatina la inmuiat in putina apa rece. Separat se bate crema mascarpone cu untul moale pana la omogenizare si se adauga arome sau zahar vanilat. In alt vas se bate frisca pana se intareste. Gelatina inmuiata se incalzeste putin, doar cat sa se dizolve si se amesteca cu crema de mascarpone si unt. Apoi se amesteca cu frisca, usor sa nu se inmoaie.
Pentru asamblatea tortului, am taiat blatul in 2 parti. Am pus in forma in care am copt blatul folie alimentara, apoi am pus o parte de blat, l-am insiropat, iar peste el am turnat crema 1. Am dat la rece cateva minute, timp in care am preparat crema 2, apoi am turnat-o si pe aceasta peste prima. Am pus a doua parte de blat, am acoperit cu folie alimentara si am lasat in frigider pana a doua zi. 
Am scos cu grija tortul din forma, am inlaturat folia si am decorat cu frisca, cu inimioare facute din gelatina si cu creion  decorativ Dr. Oetker.

2 comentarii: