duminică, 8 ianuarie 2012

Tort Diplomat acoperit cu pastă marshmallow

Pentru revelionul 2012 am ales un tort diplomat, plecand de la ideea că vor fi pe masă multe preparate cu maioneză şi sosuri, toate grele la stomac şi la fierea mea suferindă. Un tort cu cremă răcoroasă cu iaurt, ar fi fost binevenit. Am intuit corect, tortul a fost apreciat, dar pasta asta mi-a dat mari bătăi de cap şi multe emoţii. Eu am fost mai tare ca ea, şi până la urmă mi-a ieşit, deşi am făcut unele greşeli. Oricum, am avut pregătit şi planul de rezervă, pentru cazul că nu-mi ieşea pasta. Iată ce mi-a ieşit.



INGREDIENTE
400 gr iaurt simplu
500 ml frişcă lichidă
1 cutie compot de ananas
1 budincă (vanilie, frişcă, lămâie)
400 ml lapte
2 plicuri gelatină
2-3 linguri de zahăr (în funcţie de cât de dulce vreţi să fie crema)
răzătură de portocală sau lămâie
zahăr vanilat
200 gr piscoturi
1 foaie de napolitană

MOD DE PREPARARE




Se prepară budinca urmând instrucţiunile de pe plic, dar cu 400 ml lapte. Se lasă să se răcească, dar se acoperă cu folie alimentară, să nu facă pojghiţă. Se pune gelatina la înmuiat cu puţină apă, ananasul la scurs într-o sită şi  între timp, într-un alt vas, se mixează iaurtul cu zahăr şi zahăr vanilat, până la topirea zahărului. Separat se bate frişca până devine spumă tare.


Gelatina se încălzeşte puţin la microunde, cât să se topescă, fără să fiarbă, apoi se adaugă peste budinca caldă.


Această cremă se adaugă peste iaurt şi se amestecă până la omogenizare.


Se adaugă ananasul cuburi, apoi spuma de frişcă şi se omogenizează.




În forma de tort cu margini detaşabile se pune folie alimentară, apoi un disc de napolitană.





Se toarnă crema, se nivelează şi se pune deasupra un strat de pişcoturi însiropate în suc de ananas. Se acoperă cu folie şi se dă la rece câteva ore sau peste noapte. Se decorează după preferinţă. Eu am ales pasta marshmallow, iar reţeta am luat-o de aici http://www.dulcegarii-culinare.ro/2011/12/marshmallow-fondant.html



Secţiune nu am, asta este tot ce a mai rămas după ce am împărţit tuturor, dar nu a stat prea mult în frigider, căci am mai avut musafiri şi s-a mâncat imediat. Data viitoare, poate o să am o secţiune mai arătoasă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu